gottosott

Alla inlägg under november 2012

Av Marina - 26 november 2012 20:37

Igår söndag var en sån dryg dag. Hela dagen öste regnet ner. Då var det dags att baka lussebullar!

Dessutom fick jag hjälp av min lilla hjälpreda i köket, som tack för hjälpen fick mitt lilla hjärta sitt namn skrivet i bullarna!

Av Marina - 23 november 2012 16:23

Idag stod Vaniljhjärta på schemat.
Mamma fyller år och vi ska till henne imorgon och hon önskade sig inget mer än Vaniljhjärta!

Första bilden visar hur degen ser ut när alla ingredienserna är blandade.
Andra bilden visar hjärtan i formerna med vaniljkräm i.
Och sist så är se färdiga MUMS!

Av Marina - 21 november 2012 20:08

Precis som rubriken säger så är detta Lukas favorit Disney figur alltså Musse Pigg + gänget och det blev lätt Lukas favorit tårta också.
Jag har valt att baka denna tårta glutenfri.
Våra vänner har en dotter som är glutenintolerant.


Jag gjorde fyra glutenfria chokladbottnar som jag fyllde med
Mörk-, ljus- och vitchokladmousse. Täcket är av sockermassa med en oblatbild!
För den som älskar choklad är detta rena drömmen!

Av Marina - 21 november 2012 16:25

Nu när Lukas skulle fylla två år bestämde jag mig att jag skulle baka två tårtor till honom.

Detta är en av de två tårtorna som jag bakade, Godis tårta som jag kallar den!
Vi har i den sockerkakasbotten, ett lager vaniljkräm, och den huvudfyllningen är Ahlgrensbilar fluff!
Ahlgrensbilars fluff blev helt fantastisk tycker jag smakade verkligen Godis!
Dessutom dekorerade jag tårta med sockerpasta och godisklubbor. Den gick hem hos barnen kan jag säga!

Av Marina - 21 november 2012 16:17

Efter att länge funderat på att starta upp en blogg om mina bakelser så har jag äntligen satt igång nu!
Här kommer jag lägga upp bilder och beskrivningar på det jag bakar!
Sista tiden har jag bakat mycket och jag kommer lägga upp de bilder efterhand! FÖLJ MED! :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mitt namn är Marina, bor i Halmstad med make och sonen som är 2 år.
Bakning är något jag älskar, och det kommer ni få följa mycket här!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards